استرس

۱۰ راه برای متوقف کردن استرس!

اینکه در مقابل استرس خود چجوری برخورد کنید تفاوت ها را رقم خواهد زد. در این مقاله ۱۰ راه برای متوقف کردن استرس را معرفی می کنیم.

۱- با آدامس استرس خود را رفع کنید.

دفعه بعدی که استرس داشتید ، یک آدامس بجوید. طبق تحقیقات انجام شده ، جویدن آدامس باعث کاهش استرس می شود. بعضی از محققان بر این باورند که ریتم جویدن آدامس میتواند گردش خودن در مغز را بهبود ببخشد ، در حالی که بعضی دیگر معتقدند ، بو و مزه آدامس می تواند به ریلکس شدن شما کمک کند.

۲- به دل طبیعت بروید.

زمان هایی از روز را به طبیعت بروید ، حتی طبیعتی نزدیک به خانه شما باعث می شود تا سالم تر باشید. فعالیت هایی مانند پیاده روی یا کوهنوردی در طبیعت باعث تغییر حال شما خواهد شد.

۳- از ته دل بخندید.

همیشه سعی کنید روی لبانتان لبخندی داشته باشید. لبخند باعث می شود استرس کلی بدنتان کاهش پیدا کند حتی اگر احساس شاد بودن نمی کنید. لبخند زدن همچنین می تواند باعث کاهش ضربان قلب شما شود.

۴- اسطوخودوس بو کنید.

اسطوخودوس می تواند اثری مشابه داروهای آرامشبخش و تسکین دهنده داشته باشد و شما را به آرامشی که به دنبالش هستید نزدیک کند.

۵- بیشتر موزیک گوش کنید.

موزیک می تواند شما را آرام کند. در یک تحقیق انجام شده ، افرادی که قبل از انجام کار استرس زا ( مانند صحبت کردن جلوی جمعیت ) به موزیک گوش کرده اند از سطح استرس کمتری در مقایسه با دیگران برخوردار بودند.

۶- تنفس عمیق را فراموش نکنید.

کاهش استرس ارتباط نزدیکی با تنقس عمیق دارد! برای کاهش استرس فعلی تمرین های تنقس عمیق را برای دقایقی انجام دهید. در حین انجام تمرین فکر خود را از هرگونه فکر مزاحم خالی کنید. اگر در انجام اینکار موفق نبودید سعی کنید به یک خاطره خوش یا اتقاق خوبی که در زندگیتان افتاده فکر کنید و همانطور که به آن خاطره فکر می کنید شروع به انجام دادن تنقس عمیق کنید.

۷- با خودتان مهربان باشید.

ما انسان ها یک جریان مداوم از افکار را درون ذهن خود داریم. گفتگوهای منفی که در ذهن خود شکل می دهیم خروجی مثبتی برای ما ندارند! مثبت اندیش ماندن و یک مکالمه مثبت با خودتان می تواند شما را آرام کند تا از آن موقعیت استرس زا با موفقیت خارج شوید.

۸- افکار خود را بنویسید.

نوشتن افکار درون ذهن یک عادت خوبی است که می توانید از امروز آنرا به مجموعه عادت فردی خود اضافه کنید. به محض اینکه افکار شما نوشته شوند. می توانید درک بهتری نسبت به آنها داشته باشید. مهم نیست کجا بنویسید ، روی کاغذ روی گوشی موبایل یا روی کامپیوترتان! مهم این است هنگام نوشتن احساسات و افکارتان، کاملا با خودتان صادق باشید.

۹- با دوست خود صحبت کنید.

اگر فکر می کنید بیش از اندازه استرس دارید با دوست خود صحبت کنید. صحبت کردن با دوستان و عزیزان خود در این شرایط می تواند کمک بسیاری به رفع استرس کند و توجه شما را به آن موقعیت استرس زا کمتر کند.

۱۰- ورزش کنید.

ورزش کردن باعث می شود تا حال شما بهتر شود ، ذهنتان از افکار خالی شود و برای ساعتی از استرس فاصله بگیرید. قدم زدن یا رفتن به باشگاه های ورزشی، فرقی ندارد ، تا زمانی که شما درگیر فعالیت های فیزیکی باشید! در انتخاب ورزش مورد نظر علاقه خود را سهیم کنید از لحظاتی که ورزش می کنید حس بهتری داشته باشید.

مطالب مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close