استرساضطرابافسردگیبی خوابیسلامتفوبیاوسواس فکری اجباری

چرا ورزش باعث بهتر شدن حال و هوای شما خواهد شد!؟

احساس تنبلی ، خستگی و خواب آلودگی دارید؟ انرژی لازم برای انجام کارهای ضروری زندگیتان را ندارید؟ دست از مدام چایی خوردن ، قهوه خوردن و خوابیدن های اضافی بکشید و تو یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید.

طبق مطالعات رابرت گاتلین ، ورزش کردن علاوه بر تناسب اندام باعث بهبود مود و وضعیت روحی روانی شما می شود که هر دوی این موارد با هم وضعیت سلامت کلی شما را تضمین می کند.

چگونه ورزش به سلامتی شما کمک می کند؟

بالارفتن سطح اندورفین : اندورفین ها هورمون های طبیعی بدن هستند که زمانی آزاد می شوند که ما در حال انجام فعالیت بدنی هستیم. ورزش باعث افزایش سطح اندورفین می شود.

سلامت بیشتر قلب : ورزش باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود که در نتیجه استقامت بیشتر شما در طول روز را تضمین می کند. برای پایین آوردن کلسترول و فشار خون انجام ۴۰ دقیقه فعالیت های ایروبیک ۳ تا ۴ بار در هفته پیشنهاد میشود.

بهبود خواب:  ورزش کردن باعث میشود تا شب ها بهتر استراحت داشته باشید. وقتی شب بهتر خوابیده باشید فردای آنروز حس سرزندگی بیشتری خواهید کرد.

بهبود تمرکز: از لحاظ ذهنی ، بعد از تمرین های ورزشی بیشتر حس می کنید که انرژی دارید و آن بخاطر اندورفین می باشد که سطح انرژی بدنتان را بالاتر برده است.

ورزش روی هر دو بخش بدن و ذهن تاثیر می گذارد. وقتی ورزش می کنید حال و هوای روحی روانی بهتری نیز دارید. پس اگر هنوز دو دل هستید ، فرصت را بیشتر از این از دست ندهید و از همین امروز ورزش کردن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

مطالب مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

Close
Close