استرس

کمک به فرزندی که استرس دارد!!!

ویژه والدین

کمک به فرزندی که استرس دارد!!!

هفت نکته برای کمک به فرزندی که استرس دارد!!! مانند بزرگسالان ، بچه ها نیز دچار استرس می شوند. کشمکش های خانوادگی و مشکلاتی که با هم سن و سال های خود دارند باعث به وجود آمدن استرس می شود. در ادامه مواردی برای کمک به مدیریت استرس در فرزندتان گفته می شود.

  • بیش از حد برایشان برنامه ریزی نکنید. یکی از عوامل استرس زا در بچه ها بیش از حد برنامه ریزی کردن برایشان است. امروزه ، از بچه ها توقع توجه کامل به درس در مدرسه به مدت هفت ساعت می رود ، همچنین باید در فوق برنامه هایی که برایشان گذاشته می شود بهترین باشند. وقتی به خانه باز می گردند تکالیفشان را انجام دهند و بعد از آن ، آماده خوابیدن شوند و روز بعد دوباره تمامی این کارها را تکرار کنند. پس کی استراحت و تفریح کنند؟ بچه ها هم به استراحت و تفریح نیاز دارند . ذهن و بدنشان نیازمند استراحت است. ممکن است خودشان متوجه آن نباشند. پس فهمیدن اینکه چه زمانی بچه شما برایش بیش از حد برنامه ریزی شده با شماست.
  • زمانی را برای بازی مشخص کنید. بازی را با فعالیت های فیزیکی ترکیب کنید که اینکار برای سلامت بچه حیاتی است. دوچرخه سواری ، فوتبال ، کشتی گرفتن یا کوهنوری نمونه از این بازی هایی که فعالیت فیزیکی ارتباط دارد می باشد.
  • برای خواب اولویت درنظر بگیرید. خواب عاملی حیاتی برای کم کردن استرس ، بهبود وضعیت روحی و عملکرد بهتر در مدرسه است. اگر فرزند شما به قدر کافی نمی خوابد این نشانه ای از این است که بیش از حد برایش برنامه ریزی شده است.
  • به فرزندان خود یاد بدهید که به بدنشان گوش کنند. از اینکه آنها را شب تا دیروقت بیدار نگه دارید بپرهیزید. اگر در طول روز زمانی برای وقت گذراندن با فرزندان خود ندارید. اینکار را در اوایل شب و به قدر کوتاه انجام دهید.
  • استرس خودتان را هم کنترل کنید. استرس شدیدا واگیردار است. والدین بخاطر استرس فرزند خود نیز ممکن است خودشان دچار استرس شوند که باید آنرا کنترل کنند.
  • صبح ها را برایشان آرام تر کنید. یک خانه و اتاق به هم ریخته می تواند در ابتدای صبح تهدیدی برای یک روز استرس زا کودک باشد. تا جایی که ممکن است صبح را برایشان آرامشبخش تر شروع کنید.
  • فرزند خود را آماده کنار آمدن با اشتباهاتش کنید. برای بچه ها ترس از مرتکب اشتباه شدن با استرس زیادی همراه است. به آن ها یادآوری کنید که توقع ندارید که همیشه هر کاری را درست انجام دهند یا باید همه چیز را بدانند!

مطالب مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close