بی خوابی

کمک به فرزندی که دچار اختلال بی خوابی است!

ویژه والدین

کمک به فرزندی که دچار اختلال بی خوابی است!

برای مشکل خواب در فرزند شما یک راه حل کلی وجود ندارد. روش کار برای خواب یک نوزاد و بچه ای که به مدرسه می رود فرق می کند.برای مطمئن شدن از بهترین روش درمانی با متخصص اطفال خود درباره عادت ها ی کودک خود صحبت کنید.

بهبود عادت های خواب

زمان خواب منظمی را برای فرزند خود معین کنید. با انجام فعالیت های مشخص قبل از خواب کودک را برای خواب آماده کنید. وقتی این کار مدام تکرار شود تبدیل به عادت می شود و بدن کودک راحت تر خواب را می پذیرد. اجازه ندهید نوشیدنی هایی که حاوی کافئین یا شکر یا مواد افزودنی غیرطبیعی می باشد مصرف کند. اجازه دهید تا موسیقی ملایمی گوش کند ، داستان بخواند یا فعالیت های آرامشبخشی بعد از شام داشته باشد تا به خواب او کمک کند.

 

محیط خواب را برای او آرامتر کنید.

اتاق خواب فرزند خود را آرامش بخش تر سازید بدون اینکه وسوسه ای برای کار با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون دیدن در او شکل گیرد. جلوی نورهای اضافه در اتاق را بگیرید. دمای هوا را کنترل کنید طوری که نه زیاد سرد باشد نه زیاد گرم ، این کار باعث خوابیدن راحت تر فرزندتان خواهد شد.

دارودرمانی در کودکانی که به مشکل بی  خوابی دچار هستند توصیه نمی شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع اگر مشکل بی خواب مقطعی باشد طبیعی است. با تغییر عادت ها و فعالیت های روزانه ، تنظیم ساعت خواب و بیداری این مشکل قابل مدیریت و حل شدن می باشد.اما در نظر داشته باشید که حتما باید با یک دکتر درباره مشکلات فرزندتان در ارتباط باشید.

 

برچسب ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close